De geheimen van eigenaren van luxe webshops

De geheimen van eigenaren van luxe webshops

Door de jaren heen zijn er talloze webshops bij gekomen. Voor elke categorie is er wel een webshop, je kan bijna alles op het internet kopen. Grote merken hebben een webshop, maar ook kleine ondernemingen hebben een webshop. Wat opvalt dat luxe webshops het vaak het beste doen van allemaal. In deze blog leggen we uit waarom deze webshops het zo goed doen en wat de geheimen van de eigenaren zijn van deze luxe webshops. 

Een goede domeinnaam is het halve werk 

Het eerste geheim achter het succes van deze luxe webshops, is de keuze van een domeinnaam. Een goede domeinnaam is de basis voor het opbouwen van een merk. Dat geldt dus ook voor luxe webshops. Als je een succesvolle domeinnaam wilt voor je luxe webshop moet je aan een paar voorwaarden voldoen. 

  1. De domeinnaam moet luxe uitstralen, daarom wordt er vaak gekozen voor een Franse of Italiaanse naam. Dit straalt meer luxe uit dan een Nederlandse naam. 
  2. Een belangrijke voorwaarden voor een domeinnaam is, dat het eenvoudig te onthouden is. Als niemand je naam kan onthouden, is het zonde, want anderen kunnen hun vrienden niet vertellen over je website. Ze weten simpelweg de naam niet. 
  3. De laatste voorwaarden is om door middel van een website het domein te checken. Je naam moet wel beschikbaar zijn. Anders kun je het niet gebruiken voor je luxe webshop. 

Houdt altijd de klant in gedachten

Het tweede geheim van een luxe webshop is dat ze altijd de klant in gedachten houden. Elke keer als er beslissing gemaakt wordt, houden ze de klant in gedachten. Het gaat dus verder dan alleen de klantenservice. De klant staat centraal in alles, van de kwaliteit van de producten en de verpakking tot het ontwerp van de website. Het doel van een luxe webshop is om de klant een luxe en naadloze ervaring te bieden. Dit begint al bij het bezoeken van de webshop en loopt tot het moment dat ze het product thuis uitpakken. 
Door de focus te leggen op de klant en het creëren van uitzonderlijke klantervaring, kunnen luxe webshops een loyale klantenkring opbouwen. Deze klanten zijn dan bereid om niet alleen voor het product te betalen maar ook voor de ervaring. 

Je verkoopt meer door hogere prijzen 

Het meer verkopen door hogere prijzen is bijna nergens, maar bij luxe webshops wel. Hoge prijzen geven aan dat een product van kwaliteit is en exclusiviteit creëert. Klanten zijn bereid om meer te betalen voor producten als ze de producten als luxe beschouwen. Hoge prijzen geven klanten het gevoel dat ze iets bijzonders kopen. Niet iedereen kan deze luxe producten betalen, daarom zijn ze speciaal voor de klant. Prijsstijging is dus een cruciaal instrument voor luxe webshops. De luxe webshops richten zich op het leveren van waarde en een unieke ervaring. De waarde en ervaring rechtvaardigt de hogere prijs van het product. 

Trendy producten verkopen 

Het laatste geheim van de eigenaren is het verkopen van trendy producten. Er wordt altijd rekening gehouden met de nieuwste trends en innovaties binnen de branche. Naast een goede kwaliteit is het belangrijk dat de website up-to-date blijft qua assortiment. Het helpt om de relevantie van de webshop te behouden. Als een specifieke tas erg trendy is, moet je die verkopen via de website. Je kan de prijs ook iets omhoog gooien, omdat er veel vraag naar is. Trendy producten trekken nieuw publiek dat waarde hecht aan het bezit van nieuwe en gewilde luxe producten. Een fris en aantrekkelijk aanbod, draagt bij aan het succes van de luxe webshops. 

Deze vier geheimen dragen bij aan het succes van een luxe webshop. De beleving van de klant staat altijd op nummer 1. Je producten kunnen nog zo goed zijn, maar als de klant geen fijne beleving heeft, houdt het op. Heb dus altijd je klant in gedachten als je beslissingen maakt over je webshop. Houdt daarnaast altijd de trends en ontwikkelingen in de gaten van de branche. Zo sta je altijd een stapje voor.
 

Terug naar overzicht